måndag 1 april 2013

tre färgglada påsktårtor

Glad Påsk på er! Påsken är väl en härlig högtid. Inget stress, bara åka runt och äta god mat och godis. I vanliga fall brukar vi väl ha lite mer vår runt påsk. Nu tycker jag det är lite väl mycket snö, även om det varit skönt väder. Men det har varit sköna dagar här hemma. Vi fortsätter med mys hela veckan, då tjejerna har påsklov.

Jag stod för efterrätten under påsken, så tre små tårtor blev det. Här kommer den första. "Alla" vet ju att man inte ska spackla tårtan med grädde och direkt på med marsipanen, då kan nämligen marsipanen vattna sig. Det funkar om tårtan ska ätas samma dag, men står den så över natten är risken stor. Jag tar aldrig den risken när jag har beställningar, men gör jag tårtor som jag ska vara med att äta brukar jag chansa.  Jag har aldrig varit med om det förens nu. Om ni tittar nertill längs kanten så ser det kladdigt ut. Det är gräddens fel.




Tårtan
Vaniljbottnar
Geishafluff
Glasskräm
Spacklad med grädde
Lock och dekoration av marsipan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar