måndag 8 april 2013

hello kitty

I helgen fyllde ett litet busfrö vid namn Elsa 3 år. Hennes mamma och jag har kännt varandra sedan vi gick i lågstadiet. Elsa gillar Hello Kitty och jag blev väldigt glad när jag skulle få göra en sådan tårta. Jag gjorde en till Alma när hon fyllde 2 år, som jag inte alls är nöjd med. Men den här skulle minsann bli bra! Och det blev den. Jag blev för en gångs skull riktigt nöjd. Det tråkiga var att ballongerna var för tunga och förstörde tårtan en aning, men det täckte jag med blommor och Elsas mamma fick sticka ner ballongerna alldeles innan tårtan serverades. Ballonger, blommor och Kittys klänning penslades med pärlemoglitter. Det blir ju så fin effekt av det.




Kitty sitter och spanar på ballongerna med en tårtbit

Jag har läst att man ska använda floristtråd för det här ändamålet. Tyvärr hade jag inte det hemma, så grillpinnar fick det bli. 




Tårtan
Vaniljbottnar
Hallonmousse
Kolagrädde
Spacklad med grädde
Lock av marsipan
Dekorationer i sockerpasta


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar