tisdag 2 april 2013

den andra påsktårtan

Ja min tanke var ju då att visa alla påsktårtorna igår, men jag hann inte med. Jag bakade nämligen två tårtor igår också. Till Axel som fyller 6 år idag.. mer om dem kommer senare. 
När vi träffas bara min familj så blir vi ganska många. Vi är fyra syskon med familjer, våra föräldrar och vår farmor. Jag tror vi är uppe i 20 st nu faktiskt! Vi träffades på påskafton och jag tog med två små tårtor (ville ju prova flera olika så då är små tårtor ett bra alternativ) Den här tårtan gjorde jag mest till barnen, men de vuxna på kalaset tyckte om den minst lika mycket. Chokladbollstårta med chokladägg. Mycket gott! Ser så här i efterhand att den ser lite tråkig ut. Jag skulle åtminstånde haft något runt kanten.. Men men tänkte mig innan att en explosion med chokladägg skulle räcka..





Tårtan
Chokladbollsbottnar i tre lager
Marsipan som lock
Chokladägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar