onsdag 24 april 2013

Pippi Långstrump

Förra veckan fyllde en liten tjej vid namn Wilma 5 år. Hon önskade sig en Pippi-tårta. Jag har verkligen längtat efter att få göra en Pippi-tårta, men samtidigt har jag tyckt att tanken varit liite läskig. Jag är inte speciellt duktig på att modellera människor. Jag tycker att det är riktigt svårt att få till dem. Ögon försöker jag inte ens med längre, kör på svarta pärlor. Men nu fick jag i alla fall äran att göra en Pippi-tårta till Wilma. Det var väldigt kul!! 


Villa villekulla

Pippi sitter på golvet inne i huset och räknar sina guldpengar

Pippis trädgård


Tårtan
Ljusa bottnar
Tobleronefluff
Marsmallowsfluff
Spacklad med smörkräm med vaniljsmak
Lock av marsipan
Pippi och alla andra dekorationer i sockerpasta
Guldpengar av sockerpärlor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar