söndag 7 april 2013

minecraft

På annandag påsk firade vi ungarnas kusin Axel som fyllde 6 år. Han älskar tv-spelet Minecraft och ville gärna ha en tårta med zombies från spelet. Jag hade ju aldrig hört talas om detta spel, men det är väl för tur att google finns. Vad skulle man göra annars!?! 

Jag måste säga att jag älskar kavelmarsipanen som jag beställer på nätet. Till de här tårtorna använda jag marsipan från en vanlig mataffär och den bruna är i sockerpasta. Jag tycker båda var hela värdelösa. De sprack, var svåra att kavla ut eller svåra att dra i. Läser så ofta att många föredrar sockerpasta istället för marsipan, då den skulle vara lättare att täcka tårtor med. Jag kan då inte hålla med om det. Kan ju vara så att jag fått tag på en dålig sockaerpasta, vad vet jag. Men jag håller mig till kavelmarsipan i fortsättningen!






Tårtorna
Chokladbottnar
Dumlefluff
Marsmallowsfluff
Spacklade med grädde
Marsipanlock på den gröna, lock av sockerpasta på den bruna
Gubbar mm i sockerpasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar