söndag 24 mars 2013

Isprinsessan

Idag gjorde jag en tårta till en liten isprinsessa som fyllde 7 år. Hennes mamma hade några önskemål och jag hoppas verkligen jag uppfyllde dem. Smakmässigt ville de ha liknande en prinsesstårta med vaniljkräm och jordgubbssylt. Amelia som flickan heter håller på med konståkning och det skulle synas på tårtan. Amelias namn skulle finnas med och även skridskomärket "Spin". Amelias mamma mailade mig en bild på Amelia när hon åkte skirdskor som inspiration och den använda jag till siluetten. Det blev även några skridskor runt om tårtan som jag målade med silverfärg och pärlemoglitter. Namnet och märket skrev jag i kristyr. Det är jag inte direkt van vid att göra, så det blev väl en aning knaggligt. 





Tårtan
Vaniljbottnar
Glasskräm
Jordgubbssylt
Spacklad med glasskräm
Lock av marsipan
Dekorationer av sockerpasta och marsipan


2 kommentarer:

  1. Superfin! Du är ju så duktig! Visade Ida bilden på hajarna och hon tyckte det såg så bra ut :) Vi sa att hon kunde ha sitt kalas för kompisarna då det blivit sommar och de kan vara ute länge..så då kanske vi kan beställa haj-tårtan då?

    Marcus fyller ju i april, och vill säker också då ha en tårta? Han håller ju på med körkortet så en tårta med biltema hade ju varit kanon? Anders fyller samma dag (25 april), så kanske skulle ha beställt två då..och Anders fick en med tema innebandy?

    Fundera på det, så återkommer jag :)

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart!! Det är bara att du hör av dig!

      Radera