söndag 9 februari 2014

Tips inför Alla hjärtans dag

Ja då var det snart Alla hjärtans dag. Det har vi egentligen börjat att fira nu efter barnen kommit. De tycker det är mysigt och lite vardagslyx är ju aldrig fel! Förra året bakade jag två små tårtor. Jag kunde inte bestämma mig vilken jag skulle göra så vi åt tårta i flera dagar här hemma. Den med minimarshmallows var tjejerna med och gjorde. Hjärtat blev en aning snett, men vad gör det! :-)
Om man inte har tid att baka en tårta så kan man ju alltid baka i hjärtformar om man vill ha lite Alla hjärtans dag känsla. Eller varför inte baka kakor och trycka ut hjärtan med formar. Det behöver ju inte vara så avancerat bara för att få det där lilla extra. 
I år vet jag inte vad jag ska baka än. Jag har en idé på en supersöt tårta, men jag vet inte om jag hinner göra den. Jag ska baka två andra tårtor till helgen, så vi får se vad det blir. Något vill jag slänga ihop i vilket fall. 


Under chokladfrostingen gömmer sig en regnbågstårta som gick i rosa nyanser


Som sagt, ett lite snett hjärta, men himla fint ändå 

Kladdkaka i en hjärtform

Snickerskaka som jag stansat ut små hjärtan av

På nyårsafton var jag så trött på all mastig julgodis och liknande så då bakade jag lemoncurdpaj med hallonmärng. Mycket gott. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar