fredag 14 februari 2014

Alla hjärtans dag är väl en härlig dag :-). Jag tycker om dagar där man får göra det lite extra mysigt. Jag hade tänkt att bara göra något enkel efterrätt till idag, men i förrgår sa Lovis (som inte är speciellt mycket för fika) -Åh va jag är sugen på tårta!. Så självklart slängde jag ihop en lite tårta, dagen till ära. Tjejerna fick välja varsin smak till tårtan, Lovis valde vit choklad och Alma valde hallon. 

Jag hade redan stått och svurit över en tårta jag hade på beställning idag, så jag var inte supersugen att sätta ihop den här. Men den blev ju såå söt, så det var verkligen värt besväret. Jag ville ha den som på första bilden, men tjejerna tjatade att vi skulle använda ALLA hjärtan. Jaja, alla hjärtan blev det och jag tror nog de hade rätt. Den blev finare med mer dekoration! 






Tårtan
Hallonbottnar
Hallonkompott
Vaniljkräm
Vita chokladbitar
Vit chokladfrosting
Hjärtan av gumpaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar