tisdag 25 februari 2014

Jordnöt- och kolapaj

Den här pajen har jag suktat efter sen jag såg den på bloggen "Bakverk och Fikastunder". Salt och sött är ju bara sååå gott ihop. Så i söndags när hela familjen skulle se på OS-finalen i hockey, tyckte jag att det var ett bra tillfälle med lite paj. Nej nu ljög jag. Den där hockeymatchen såg jag inte på mer än 10 min och det var när vi fikade. Sen blev jag rastlös och fick lov att göra andra saker. Alla kan inte vara sportintresserade, inte ens när det är OS. Och ja, jag vet att folk blir irriterade på mig för att jag är så ointresserad, men det spelar ingen roll. Jag kan bara inte sitta och titta på sport, det är för tråkigt! Däremot bakar jag gärna något gott till min man som tittar ;-). 
Pajen var lika god som den låter och ser ut. Massor med jordnötssmör och dulche du leche i. Däremot gjorde jag en egen variant av fyllningen, då jag inte hade ingredienser så det stämde med receptet. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar