söndag 2 februari 2014

Provtårta

Nu var det länge sen jag bloggade. Hela förra helgen låg vi i magsjuka och jag har varit krasslig hela veckan. Lyckligtvis piggnade jag till i torsdags. Min stackars Lovis fick magsjuka på självaste 7-årsdagen och alla kalas fick skjutas upp. Den värsta födelsedagen någonsin, enligt henne själv. Vi firade henne i fredags istället och den tårtan bjuder jag på en annan dag. 

Igår var jag i Vika bygdegård och satt ihop en fyravåningstårta till ett bröllop. Det var sjukt nervös, men jag blev galet nöjd. Redan i november gjorde jag den här lilla provtårtan till det då blivande brudparet. De ville väl främst känna om smaken var den rätta, men jag testade även utseendet. Tyvärr glömde jag kameran igår när jag åkte, så det blev bara några mobilbilder på tårtan. vi får se om jag kan få någon bild av brudparet, annars får det bli mobilbilder i ett annat inlägg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar