lördag 15 februari 2014

Lager på lager i turkost

Lovis kalas blev en aning utspridda, då det första kalaset blev inställt. Hon blev firad av sin farmor och farfar och kusiner på den sidan i söndags och då provade jag att göra en "lager på lager" tårta i turkosa nyanser. Den blev verkligen söt som den var och fick jag bestämma hade jag gjort någon fin vit blomma och satt på. Men nu var det ju inte jag som bestämde utan Lovis. Och Lovis ville att vi skulle återanvända sjöjungfrun från det tidigare kalaset. Så så fick det bli. 







Innanför marsipanen döljde sig en chokladbollstårta. Det är sockerrus.se recept och jag har gjort den vid flera olika tillfällen. Den är verkligen supergod och gillar man chokladbollar ska man verkligen testa. Superenkel att göra och så gott med de olika lagerna av chokladbollssmet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar