torsdag 24 januari 2013

tårta med en gitarr

Den tredje tårtan kändes också väldigt självklar att göra. Tobias tycker mycket om sin gitarr, så jag gjorde en avbild av den i sockerpasta. Den är dessvärre stränglös, då jag verkligen inte kunde få till några fina smala strängar. Nej det blev mycket finare utan! Fyllningen på den här tårtan gick verkligen hem hos gästerna!

I dag ska jag jag göra en tårta som är beställd av min kusin. Hennes dotter fyller 16 år i morgon. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det eftersom Tobias jobbar hela dagen. Baka tårta med tre barn springandes kring benen är ingen favorit. Men det brukar vara ganska lätt att muta dem på något sätt, så det ska nog gå bra :). 
I helgen blir det prinsesskalas då min dotter fyller 6! 





Tårtan
Dumlefluff
Glasskräm
Spacklad med grädde
Lock av marsipan
Dekoration i sockerpasta





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar