tisdag 1 januari 2013

nyårstårtan

Nyårsfirande blev väldigt lugnt i år med en bebis i huset. Vi firade under dagen/kvällen hos mina föräldrar med mina syskon och kvällen spenderades här hemma. Vi skålade kl 19 och tittade på "Rädda Willy". Sen var det sovdags för alla barn. 

Jag bjöd på en tårta som efterrätt hos mina föräldrar. Jag var inte ett dugg nöjd. Den var sne och vind och färgen blev inte alls som jag tänkt mig. Jag skyller på att jag sovit alldeles för lite natten innan och hade absolut ingen som helst lust med att baka. Det fick bli som det blev helt enkelt. Men den var god och det är väl egentligen det viktigaste!





Något som jag blev nöjd med var pionen på toppen. Min första pion och den blev fin. Den gjorde jag dock för flera dagar sen, då jag hade mer ork. 



Tårtan
Hasselnötsbottnar
Nutellagrädde
Banankräm
Spacklad med grädde
Marsipanlock
Dekoration och pion i sockerpasta
Sockerpärlor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar