lördag 6 september 2014

Hand i hand, tillsammans genom livet...

För ca två veckor sedan fick jag den här beställningen. Min vän Kattis som bor i Råneå ville ha en tårtdekoration då hennes söner skulle döpas tillsammans. Det var alltså en dekoration som skulle kunna fraktas med posten. Jag bestämde mig för att göra en platt dekoration. Texten fick jag som önskemål men annars fria händer. Kattis berättade att Milian och Love skulle ha vita linnen på sig, vilket symboliserade växande i sin tro, så det fick de även ha på bilden. 
Det kändes väldigt speciellt att få göra den här. Jag saknar Kattis och tiden då jag lärde känna henne. Nu träffas vi väldigt sällan. Tyvärr gick den sönder en del i posten. Det var svårt att packa den och jag gjorde det väl inte tillräckligt bra. Men lyckligtvis gick den i alla fall att använda, trots sprickor. Kattis var jättenöjd och tyckte mycket om den och det blev jag väldigt glad över. Det är synd att vi bor så långt i från varandra. Jag hade med glädje gjort en hel tårta till dopet.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar