onsdag 24 september 2014

Ebbas dop

I lördags var vi bjudna på dop. Min vän Linda döpte sin fjärde dotter, Ebba, och jag fick äran att göra hennes doptårtor. Linda skickade några bilder på tårtor hon tyckte var fina och jag utgick från dem. En liten bebis med dopklänning på toppen av våningstårtan och en prinsesskrona på den enkla tårtan fick det bli. Jag älskar ju verkligen att göra doptårtor. De blir alltså så fina. Jag älskar det vita med en lite färgklick. 

Nu har jag lite andra slags tårtor på gång. De är också till barn, men en aning mer färgglada än vad de här tårtorna är. Min Alma fyller 5 år snart och hon önskar sig både Pet shop och My little pony på tårtan. Sen har jag en Blixten och Bärgarn tårta på g också. Kul med lite variation, speciellt när jag just nu är inne i en riktigt "moddeleringsperiod". Det är sååå kul att modellera just nu! 











Tårtan
Ljusa bottnar
Päronmousse
Mörk chokladfluff
Chokladsmörkräm
Lock av marsipan
Dekorationer i sugarpastem gumpaste, marsipan och sockerpärlor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar