måndag 1 september 2014

Bröllop i vitt, grönt och silver

I lördags fick jag äran att göra bröllopstårtor. Jag har ju inte modellerat på jättelänge, men de senaste veckorna har jag gjort massor av rosor och andra blommor. Det har varit så roligt och jag har verkligen fått tillbaka lusten. Nu planerar jag doptårtor till en vän och även min Almas 5-årsdag. 

Men som sagt, i lördags gifte sig min väns storebror (kan även säga min chefs son, för det var chefen som frågade om jag ville baka) med sin stora kärlek. Jag fick veta att bröllopet skulle gå i vitt, grönt och silver och att de ville ha blommor. Sedan fick jag fria händer. Jag frågade om brudbuketten och utgick en aning från den. De ville ha fem tårtor varav tre skulle stå på en ställning, så de tre fick ha lite olika dekoration runt kanterna, och de två bredvid hade lika som de två understa tårtorna. Blommorna uppe på var lika, förutom att högst upp på ställningen, på den minsta tårta, hade jag mestadels rosor och blad. Jag testade för första gången Magic Decor (hjärtarna på en utav tårtorna). Det var pilligare än jag tänkt mig och jag fick inte till så många hjärtan som jag ville. Men det blev fint ändå! Här kommer en hel hög med bilder. Den nedersta har min vän tagit, som så klart var på bröllopet, då jag ville se hur det såg ut när de stod på ställningen. 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar