onsdag 13 mars 2013

Mello

I lördags hade vi fest här hemma. Eller ja enligt mina tjejer alltså. Det var Melodifestivalen på tvn och det bjöds på tårta, godis och salta pinnar. Fest alltså :). Alma somnade i soffan efter två låtar men Lovis höll ut in i det sista. Hon höll stenhårt på Yohio, men Sean banan och Ulrik Munther fick också gärna vinna. Tyvärr blev ju inte resultatet så. 

Jag skulle spritsa en tårta, men tydligen är det inte min grej. Frostingen blev alldeles för lös så det gick helt enkelt inte. Jag fattar inte varför den blir det, när jag följer receptet!? Väldigt störande är det i alla fall. Jag måste verkligen öva mig inför sommarens ena bröllop. Inte bra, inte bra. Tårtan blev i alla fall väldigt god. Receptet på denna tårta har jag hittat på sockerrus.se. Det är en chokladbollstårta i tre lager. Mörka chokladbollar, ljusa chokladbollar och vita chokladbollar. Ja ni hör ju själva vad gott det låter! Och barnen älskade den.   

Jag har nu fått en tredje bröllopsbokning i sommar. Av någon jag inte känner alls. Mycket läskigt. Men väldigt roligt! Till helgen har jag fått en beställning på en tårta med rosa hajar. Ovanligt och himla skoj! 





Tårtan
Chokladbollstårta i tre lager
Whipped cream frosting i gult och rosa
Mello-logga i sockerpasta
Silverkulor

1 kommentar:

  1. Åå den såg verkligen god ut! Hör av mig tors kväll om tid ang fredagens tårthämtning :)

    SvaraRadera