söndag 18 november 2012

Smurfar och Dora


I oktober fyllde min Alma 3 år. Hon gillar verkligen den nya smurf-filmen och hennes favoritprogram är Dora. Så dessa tårtorna var självklara. Jag ser ju nu i efterhand att smurf-figurerna är långt i från perfekta, men Alma var nöjd, så nöjd och det var väl huvudsaken :). Jag köpte även för första gången färdigkavlad marsipan, vilket var ett misstag. Den gick knappt att kavla ut mer, den gick sönder, var tjock och gick inte att få snyggt runt om. Nej det var första och sista gången! Tänkte att jag skulle spara tid eftersom jag bakar ganska mycket till barnens kalas, men det gjorde jag definitivt INTE. Inget att rekommendera.

Tårtorna   
Ljusa bottnar
Fluff av Marabou schweizernöt
Passion och mangomousse (faktiskt köpt som pulver på Ica, helt ok!)
Spacklad med grädde
Överdrag marsipan
Figurer och dekoration i sockerpasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar