onsdag 14 november 2012

Barbie-tårtor och chokladfluff-recept


När min Lovis fyllde 5 år tidigare i år ville hon ha Barbie-tårtor. Det passar henne utmärkt eftersom hon älskar allt som har med Barbie att göra. Det blev två olika varianter. Vad jag hade i den kommer jag inte riktigt ihåg, men det var säkerligen någon chokladfluff av något slag. Den godaste chokladfluffen jag vet är gjord på Marabou polka. Det är roligt med chokladfluffen då man kan använda sig av vilken choklad som helst, det är enkelt och himmelskt gott.

Jag hoppas att jag får göra fler Barbie-tårtor då jag har massor med ideer i huvudet hur de skulle se ut. Jag skulle börja med att göra en i vit klänning med massa glitter så det blev som en riktig balklänning. Vi får väl se om det finns någon att göra den till inom en snar framtid..



Recept på chokladfluff
180g valfri choklad
3dl vispgrädde

Smält chokladen i grädden på väldigt svag värme.
Låt den stå över natten och vispa den sedan fluffig.
Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar