torsdag 12 juni 2014

Sommarlov!

Idag fick mina barn sommarlov från förskola och skola. Jag får vänta en vecka med semester däremot, men vad jag längtar. Vi var på Lovis första skolavslutning idag, riktig mysigt med alla barn som sjunger sommarsånger. Då känns det verkligen att sommarlovet är igång. Efter skolavslutningen blev vi bjudna på en smarrig jordgubbstårta av mina systerdotter som gick ut nian. 

En annan som gick ut nian var Alexander (lillebror till Philip som fick studenttårtan som jag visade här om dagen). Han hade önskemål om en sommartårta och jag fick fria händer på det temat. Det blir ju ofta en tårta med massor med blommor när man tänker sommar, men jag ville göra något annat. Jag vet sen tidigare att han älskar choklad, så jag gick lite på det. Och här är resultatet. Vad är mer sommar än glass! 





Tårtan
Chokladbottnar
Chokladmousse
Skivade jordgubbar
Chokladsmörkräm
Lock av marsipan
En cakepop av chokladsockerkaka och jordgubbssylt (som glasskula)
Mörkchoklad, strössel och en glasstrut som dekoration



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar