söndag 22 juni 2014

Midsommar

Nu var midsommar över. Vi var hem till mina föräldrar och firade med massa andra människor. Jag stod för efterrätten, men tyvärr har jag ingen fin midsommartårta att visa. Tanken var att jag skulle göra tre olika sorters pavlova att bjuda på. Jag gjorde tre bottnar som jag tog med mig i bilen. Då det var så kallt så öppnade jag bara bakluckan och lät dem ligga kvar ett tag. Dessvärre tyckte min ena dotter och hennes kusin att det såg ut som ett riktigt bra lekställe där inne och kröp in för att leka. Efter det var det bara mos av mina tårtbottnar. Ja jag blev en aning arg (eller ganska mycket), men det gick över fort och jag fick tänka om. Det blev dessert i stora glasskålar istället och det blev väldigt uppskattat. 



I den vänstra:
Marängbotten i smulor
Vaniljglass
Jordgubbar
Hackad Daim
Grädde

I den högra
Marängbotten
Vaniljglass
Lemoncurd
Hallon
Grädde
Citron


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar