torsdag 26 juni 2014

Banofeepaj eller något liknande...

Nu har jag semester och jag har även tagit semester från tårtbeställningar. Vi har fullt upp här hemma ändå. Renovering i nya huset, planering och packning inför flytt och det viktigaste, mysa med barnen så mycket det bara går! Så nu när jag inte ska baka åt andra på ett tag har jag helt plötsligt massor med tid till att baka med barnen. Usch vad jag har saknat det känner jag nu. Det är ju det som är det roligaste med bak! I helgen gjorde jag och Lovis, min största tjej, en Banofeepaj. Men, det blev en liten annan utformning på den. För det första hade vi inga Digestivekex hemma, men Oreos finns det nästa alltid i skafferiet. Lovis är inte speciellt förtjust i banan, så på halva pajen la vi jordgubbar istället. Resultatet blev fantastiskt gott (men jag gillade banansidan bäst). Kommer nog aldrig göra Banofeepaj på digestive i fortsättningen, nej Oreos funkar alltid!






Smulade Oreokex med en skvätt flytande margarin
Dulce de leche
Skivade bananer och jordgubbar
Vispad grädde
Brända mandlar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar