lördag 5 april 2014

Våningsmonster

I onsdags fyllde ungarnas kusin Axel 7 år. Förra året gjorde jag en Mine crafttårta till honom, som blev väldigt poppis. I år ville han ha något annat. Jag fick välja på att göra en tårta med Bulten i barnprogrammet Labyrint eller göra en monstertårta. Att göra Bulten hade självklart varit en större utmaning, men på grund av tidsbrist, valde jag att göra den enkelt för mig, så det blev en monstertårta. Men, jag tycker också att det är väldigt roligt att göra dessa monster. Man kan variera sig otroligt mycket och de blir ju så söta. Jag tror födelsedagsbarnet var nöjd med sin 7-årstårta. 





Tårtan
Ljusa bottnar
Fluff av Marabou Daim
Päronmousse
Vaniljsmörkräm
Lock av marsipan
Dekoration av marsipan och gumpaste
Cakepops gjorda av jordgubbssockerkaka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar