måndag 14 april 2014

Tips inför påsken

Här kommer några tips inför påsken på sådant jag bakat tidigare år. Baket till årets påskhelg kommer nog inte hinnas med innan helgen. Nu är vi mitt uppe i husvisning och sedan förhoppningsvis en försäljning. Men på fredag ska jag och ungarna baka påskgodis och sen blir det par tårtor att bjuda på under påskmiddagarna också. Det är verkligen härliga färger att baka med till påsk. Jag älskar att ösa på med pasteller ibland och just vid den här högtiden passar jag på. Det finns massor av olika tårtor jag vill testa, men jag har fått välja ut två jag ska testa. När det gäller godis ska jag för första gången prova att baka marmeladgodis, jag ska göra min egen variant av rocky road och sen blir det någon fudge av något slag. Lite cake pops ska jag nog också hinna med. Glad Påsk på er alla så ses vi efter helgen med lite påsktårtor!


Här har ungarna bakat Leilas påskcupcakes

En tårta formad som ett påskägg

En expolosionstårta med chokladägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar