fredag 4 april 2014

Blått och vitt

Igår fyllde en jobbarkompis till mig 60 år. Hon ville att jag skulle hjälpa henne med tårtorna till hennes kalas och det gjorde jag med glädje. Hon hade kollat upp några tårtor på bloggen som hon gillade och de blev väl nästa identiska med de jag gjort tidigare. Lite småändringar fick det bli, för att göra exakt likadana är ju lite tråkigt :-). Det är olika smaker i tårtorna, MEN jag har ingen aning om vilken som är vilken. Det glömde jag helt av att ha koll på när jag täckte dem med marsipan. Men jag antar att det märktes när de åts upp. 

Jag hoppas att Yvonne fick en härlig dag och att tårtorna smakade!









Tårtorna

Ljusa bottnar
Dumlefluff
Jordgubbsmousse
Vaniljsmörkräm
Lock av marsipan

Chokladbottnar
Mintchokladfluff
Apelsinmousse
Vaniljsmörkräm
Lock av marsipan

Dekorationer gjorda i gumpaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar