söndag 20 april 2014

Påskgodis

Jo det blev lite påskgodis till helgen. Det mesta har jag gett bort men lite behöll vi smaskade på. Jag var inte alls överförtjust i marmeladgodiset. Jag hade lite väl höga förväntningar på det tror jag, men det blev inte alls som jag tänkt mig i smaken. Barnen gjorde cakepops i form av små ägg och även små masripan ägg som de doppade i choklad. De målade pappersägg och fyllde med godis som de gav till sina mor-och farföräldrar. Rocky road har ju blivit en favorit här hemma (som för många andra). Jag har varierat mig i vad jag haft i varje gång jag gjort det. MEN nu har jag hittat den jag gillar allra mest. Jordnötter, pistagenötter, dumle och gelehallon och det blandar jag med smält Marabou Daim. Riktigt gott!


Oreofudge 
(som nästan tog slut innan jag hann fota det)


Barnens cakepops, med oreo och färgad vit choklad 

Rocky road

Blåbärsmarmelad

Barnens marsipanägg

Min godishylla jag brukar ställa fram till påsk. Blir riktigt gulligt i de små glasburkarna. 
Lite godisaffär över det hela.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar