måndag 1 juli 2013

Kitkat-tårta

När Martina tog studenten i början av juni gjorde jag två stycken tårtor. En med studenttema och eftersom Martina älskar choklad blev det även en kitkat-tårta. Jag har länge velat prova på att göra en sådan och äntligen fick jag tillfälle. Men jag ville ju så klart smaka en bit av denna tårta också och jag kunde tyvärr inte vara med på studentfirandet (vi var i Vimmerby). Därför blev det en liten variant till min familj samtidigt som jag gjorde den till Martina. Till oss använde jag smarties som dekoration och till Martina, mini-marsmallows, i övrigt smakade de lika dant. Receptet har jag tagit från bloggen bliminjast.se, men det finns fullt med olika varianter!   










Tårtan
Chokladbotten 
(en mer brownie-aktig än den luftiga jag brukar göra)
Hallongrädde
Chokladkräm av Philadelphia Marabou
Krossade Oreokakor
Kitkat
Smarties/Mini marsmallows








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar