måndag 8 juli 2013

Blixten

Äntligen har jag fått göra en Blixten McQueen-tårta. Riktigt roligt var det att modellera Blixten. Nöjd blev jag också! Det enda att klaga på var väl att det skulle sitta blixtar på sidorna, men det fick inte plats, så det blev en på taket istället :). Natalies (som fick Barbie-tårtan i förra inlägget) lillebror Vincent hade också kalas i helgen och han beställde denna tårta. Jag har liksom inte haft några förhoppningar, än på några år, att få göra en Blixten-tårta här hemma, så jag blev väldigt glad nu när jag äntligen fick göra en.

Imorgon åker jag och mina tjejer på en liten mini-semester. Ska bli riktigt mysigt att bara ägna mig åt dem, då lillebror tar väldigt mycket uppmärksamhet för tillfället. När jag kommer hem ska jag visa er bilder på mitt första dessertbord. Åh va nöjd jag blev med det. Om jag fick välja helt fritt vad jag skulle jobba med, då skulle jag välja att få göra i ordning dessertbord, åh va kul. Men jag tror tyvärr inte det är möjligt i den här lilla staden. Men drömma kan man ju alltid göra :) 






Tårtan
Vaniljbottnar
Mjölkchokladfluff
Jordgubbsmousse
Chokladsmörkräm
Lock av marsipan
Dekorationer i sockerpasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar