fredag 12 juli 2013

Dessertbord i grönt och djungeltema

Min lilla Mille fyllde 1år i helgen och då passade jag på att göra mitt första dessertbord. Jag har verkligen längtat efter att få ha ett sommarkalas och vi hade verkligen tur med vädret. Strålande sol och 26 grader varmt. Tyvärr blev det för varmt för födelsedagsbarnet så han gick med feber och värmeutslag över hela kroppen. Men mysigt hade vi det i alla fall. Det blev en hel del förberedelser till dessertbordet, men tur är väl att man kan göra mycket lång tid i förväg. Mille älskar djur (som alla 1-åringar), så ett djur-tema var givet. Jag hade sett en sådan fin djungeltårta på johannastartor.se som jag ville göra och tog inspiration av, så djungel-tema fick det bli!

Bordet i sin helhet

Chokladcakepops med färgad vit choklad

Tårtan och lite grönt godis

Halloncupcakes med marängfrosting

Fruktsallad av Milles favoritfrukter och grädde

Några goda safter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar