torsdag 13 juni 2013

Studenten

Imorgon tar min svägerska (som nyss fyllde 20) studenten. Hon har läst Hotell och restaurang och är nu äntligen klar. Hon har även fått sommarjobb på en restaurang här i stan så vi håller alla tummarna att hon ska få fortsätta där i höst. 

Jag fick i uppdrag att göra två tårtor till morgondagens bjudning. Tyärr kommer min lilla famnilj inte kunna vara med, då vi åker på en liten mini-semester imorgon. Men tårtor hann jag göra i alla fall. Jag visar den ena nu och den andra kommer vid annat tillfälle.

Har lyckas baka fem tårtor den här veckan, så nu ska det bli skönt att åka bort några dagar. Visar alla när jag kommer hem!








Tårtan
Chokladbottnar
Geishafluff
Glasskräm
Vaniljsmörkräm
Lock av marsipan
Mössa i sockerpasta
Blommor av gumpaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar