lördag 18 maj 2013

En liten överraskning...

Jag har fått en ny fluff-favorit! Fluff gjort på zoogodis. Sååå himmelskt gott. Slår till och med juleskumfluffet :-).

När jag var i Göteborg hade tjejerna balettavslutning och uppvisning med det. Det gör ju självklart ont i mammahjärtat att behöva missa något sådant, men det var inte så mycket att göra åt. Jag ville i alla fall överraska dem med en liten tårta när jag kom hem. Så innan jag åkte gjorde jag iordning dekoration i sockerpasta och en tårta som jag frös in. Sen var det bara för Tobias att ta fram tårtan ett dygn innan den skulle ätas och för mig att dekorera den på 5 min när jag kom hem. Självklart blev den en tårta med balettema. Rosa och gula ballerinor (tjejernas favoritfärger) och ett par vita balettskor på toppen. Det vita tårtfatet inhandlade jag på Lagerhaus i Göteborg. 

Jag har aldrig tidigare fryst in en tårta med marsipan och allt, men det gick hur bra som helst! Den smakade inge annorlunda eller blev torr eller så. Väldigt praktiskt att kunna göra det vid vissa tillfällen.  




Tårtan
Ljusa bottnar
Schweizernötfluff
Zoofluff
Spacklad med smörkräm med smak av vanilj
Lock av marsipan
Dekoration i sockerpasta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar