onsdag 1 maj 2013

18-årstårta

Förra veckan blev min kusins barn, Marcus, 18 år. Det minns man ju, hur stort det var att fylla 18. Då fick man äntligen komma in på Flamingo, stans bästa uteställe, och dricka drinkar. Mycket stort. Men för Marcus tror jag det största var att få ta körkort. Han började en intensivkurs innan han fyllde, så temat på tårtan var givet. Jag funderade en del kring bilar och märken på tårtan, men var orolig att det skulle bli lite för barnsligt. Så så här fick den bli. Ett vägmärke med födelsedagsbarnets ålder och en väg som går runt tårtan. Snyggt enligt mig :). Sen måste jag ju även tillägga så här i efterhand att Marcus tog sitt körkort redan 4 dagar efter födelsedagen! Väldigt duktigt gjort!! Grattis Marcus. 





Tårtan
Vaniljbottnar
Dumlefluff
Jordgubbsmousse
Spacklad med vaniljsmörkräm
Lock av marsipan
Vägmärke och väg i sockerpasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar