torsdag 9 januari 2014

Provtårtor

I sommar ska min bästa vän Emma gifta sig  med sin Magnus och jag ska få äran att göra deras bröllopstårtor. I helgen träffades vi för en heldag. Barnen lekte och jag och Emma bakade ett par tårtor för lite provsmakning. Båda blev riktigt goda, men ingen av smakerna kommer att bli tårta till bröllopet. Däremot kommer jag göra cupcakes med en utav smakerna. Smaken på bröllopstårtan blir en gammal godning...

Blommorna jag gjort har ingen med Emmas bröllopstårta att göra. Det var något jag slängde ihop bara för att dekorera tårtorna med.




Tårtan
Vaniljbottnar
Periskomousse
Vaniljmarängsmörkräm
(recept Lomelinos tårtor)





Tårtan
Ljusa bottnar
Kokosmousse
Passionfruktsmousse
Lock av marsipan
Volanger i sugarpaste







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar