onsdag 8 januari 2014

Darttavla

I helgen som var gjorde jag en tårta till min jobbarkompis. Hennes barnbarn, som visst är väldigt duktig på dart, fyllde 19 och hon ville överraska honom med den. Jag tänkte mig i huvudet, att det inte skulle vara så svårt att göra en darttavla. Det var det inte heller, men herre gud spå pilligt! Inte tänkte jag på att det var varannan röd och varannan grön. Men jag blev helt klart nöjd när den var klar. 

Nu har jag börjat lite smått att förbereda inför att en viss liten flicka ska fylla sju år. Kan inte fatta att min lilla Lovis ska bli så stor. Hon har önskat sig en sjöjungfrutårta och jag har hittat den bästa att ta inspiration från. 


Tårtan
Vaniljbottnar
Glasskräm
Daimfluff
Vaniljsmörkräm
Lock av marsipan
Darttavla av marsipan och bokstäver skrivna med kristyr


1 kommentar:

  1. Hej Maria,
    måste bara få säga att din tårta gjorde succé! OCH såååå god!
    STORT TACK för en underbar tårta :)
    mvh
    Camilla Esteen
    ps. det kommer en ny beställning på tårta .. ;)ds

    SvaraRadera