onsdag 23 oktober 2013

Traktortårta

Nyligen fyllde en liten Arvid 2 år. Arvid är ett utav barnen på mitt jobb och han är även systerson till min kollega. Hon beställde för länge sen en traktortårta till Arvid. Traktorn är gjord av ricekrisp treat. Det är en massa som är lätt att arbeta med och som man sedan täcker med sockerpasta. Anledningen att jag gjorde traktorn i det istället för ren sockerpasta är för att den är så stor. Om jag gjort den i sockerpasta skulle den blivit alldeles för tung. Det var första gången jag provade att arbeta med det, och det gick jättebra! Jag blev först inte helt nöjd med traktorn, utan tyckte den såg tecknad ut. Så därför fick den ögon och ser mer ut som något taget ur filmen Cars :-). På tårtan fick det även plats med ladan som traktorn sover i om natten och självklart födelsedagsbarnets namn, förbi flygandes på ett moln. Arvid var nöjd med sin traktor och då är jag också nöjd!






Tårtan
Vaniljbottnar
Dumlefluff
Glasskräm
Spacklad med vaniljsmörkräm
Lock av marsipan
Dekorationer av sockerpasta
Traktor gjord av ricekrisp treat och sockerpasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar