lördag 12 oktober 2013

Godistårta

Almas andra tårta blev en godistårta. Jag tittar en hel del på pinterest på kvällarna när jag ligger i soffan och en kväll fick Alma, som låg bredvid, syn på en liknande godistårta som denna. Hon bestämde på stört att det var en sådan hon ville ha. Och hur kul ser det inte ut att göra den här!? Väldigt, kan jag lova. Jag blev riktigt nöjd men godistårtan. Kunde bara inte bestämma mig vad jag skulle ha runt kanten på den översta tårtan. Provade många olika alternativ innan det blev ett tygband. Glassen på toppen hade jag ingen aning om hur de gjort, men det fick bli en cakepops, färgad vit choklad och en strut. Blev riktigt bra tycker jag. 





Tårtan
Vaniljbottnar
Jordgubbsmousse
Dumlefluff
Vaniljsmörkräm
Dekorationer i sockerpasta och marsipan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar