tisdag 27 augusti 2013

Bröllopstårtor

Nu har jag börjat jobba igen, efter över ett år som mammaledig. Det är roligt, men jag saknar mina barn. Hemskt mycket. Bloggen har jag inte så mycket tid till, jag jobbar, kommer hem och myser med ungarna och när de sover måste ju allt annat hinnas med. Men, den 3 augusti gifte sig en utav mina äldsta vänner, Jennie, med sin Fabian. Jag fick äran att göra deras bröllopstårtor. Det var väldigt roligt att göra dem, men jag hade väldigt höga krav på mig själv inför dessa tårtor. Är nöjd till viss del, men det är EN sak som stör mig. Jag säger inte vad, för då kanske ni inte ser det :-). Det blev en fyravåningstårta, vilket jag aldrig tidigare gjort och två enkla bredvid. 

Jag vill också be om ursäkt för alla dåliga bilder som visas på den här bloggen. Jag tänker hela tiden att jag ska hitta något bra ställe här hemma där jag kan ha en helvit bakgrund och sen lära mig hur jag tar fina bilder. Men det blir liksom aldrig av.. Jag hoppas på finare bilder längre fram!





Tårtan
Ljusa bottnar
Hallonmousse
Lemoncurdgrädde
Spacklad med citronsmörkräm
Lock av marsipan
Dekorationer av sugarpaste och flowerpaste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar