söndag 10 februari 2013

garnnystan

I förra veckan fyllde min farmor 83 år. Jag gjorde en liten tårta till henne som hon kunde bjuda sina vänninor på. Jag visar bara en bild på själva dekorationen. Tårtan blev inget av visa upp. Jag hade en bebis som drog i byxbenet under tiden och det är inget att rekommendera  Jag hade lust att kasta hela tårtan i soptunnan, men jag visste att farmor inte skulle bry sig i några skavanker. Garnnystan och stickor blev det som dekroation. Passar min farmor utmärkt då hon har stickat hela sitt liv. Just nu har hon dessvärre väldigt svårt för det, av olika orsaker, och det märks hur mycket hon saknar det. Farmor blev glad för tårtan och det var huvudsaken!

Till lördag ska jag baka fyra tårtor. Tre till min bästa vän som fyllt 30 år och en barbietårta till en blivande 5-åring. Det blir planering på högsta nivå för att få det att gå ihop :).  




Tårtan
Ljusa bottnar
Chokladfluff
Vaniljkräm
Hallon
Spacklad med grädde
Lock av marsipan
Dekoration av sockerpasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar