fredag 15 februari 2013

Alla hjärtans dag

Igår hade vi lite alla hjärtans dagsmys här hemma. Jag och barnen blev bortskämda med blommor av Tobias och han blev bjuden på två tårtor av oss. Två små var det, men det blev ändå massor över. Den ena gjorde jag själv när barnen var på dagis. Jag gjorde en regnsbågstårta i rosa nyanser, med mintchokladfrostning och ett rött hjärta med texten "KÄRLEK". Imorgon ska jag leverera en tårta med frostning, vilket jag inte kände mig riktigt säker på. Så jag fick lov att prova. Tur att jag gjorde det, för den här blev allt annat än bra. Men jag fick in snitsen på slutet, så nu vet jag hur jag ska göra!






Tårtan
Ljusa bottnar färgade i olika nyanser av rosa
Mjölkchokladfluff
Mintchokladfrostning
Hjärta i marsipan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar