onsdag 5 mars 2014

En rosa prinsesstårta

Den här rosa "prinsesstårtan" gjorde jag i helgen till en liten flicka vid namn Nova-Lee som firade sin första födelsedag. Jag fick en bild av Nova-Lees mamma om hur hon ville att tårtan skulle se ut. Det blev några ändringar från mitt håll. 
 Den här typen av tårtor är nog det jag tycker är allra roligast att göra. De lite "finare" tårtorna. Med blommor, kronor eller andra liknande dekorationer. De görs oftast till bröllop, dop eller till de första födelsedagarna. Jag älskar mycket vitt med någon färg på dekorationer. 
Dagarna efter jag gjort den här tårtan fick jag ett mail av Nova-Lees mamma om hur nöjd hon var med tårtan, och det känns verkligen så roligt när man lagt ner så mycket tid på något.  

Tårtan i sin helhet


Födelsedagsbarnets namn på klossar

                                      
Då det var fjärilstema på kalaset, önskades några fjärilar på tårtan

En krona med födelsedagsbarnets ålder


Quilt med blommor och pärlor

Tårtan
Ljusa bottnar
Glasskräm
Hallonmousse
Lock av marsipan
Dekorationer i sugarpaste och gumpaste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar