fredag 28 mars 2014

Doptårtor till lilla Ines

Nu var det ett tag sen jag hann med att blogga. Här hemma händer det grejer må jag säga. Vi har köpt ett hus och ska nu sälja vårt hus. Mycket att göra och väldigt stressigt. men tårtor hinner jag med att baka! Däremot är det svårt att hinna med att visa er vad jag bakar. 
Förra helgen döpte min vän Marit sitt första barn, söta lilla Ines. Jag har länge velat göra en bebis som ligger i en blomma. Jag har däremot tyckt att själva silikonformen till bebisen varit alldeles för dyr, med tanke på att den inte direkt används så ofta. Men nu hade jag turen att hitta en form på Tradera för en fjärdedel av priset! Rosa och grönt var beställt och det är väl helt underbart fint tillsammans. Jag fick även önskemål om converseskor, blommor och att Inse namn skulle vara med. Jag är helt klart nöjd med resultatet.  









Tårtorna
Ljusa bottnar
Hallonmousse
Vit chokladfluff
Vaniljsmörkräm
Lock av marsipan
Dekorationer av marsipan, sugarpaste, gumpaste

1 kommentar: