fredag 27 september 2013

rosor på bröllopstårtor

Här kommer jättefula bilder på fina tårtor. I somras gifte sig Sofia och Björn och jag fick göra deras tårtor. De ville ha rosa tårtor med rosspritsning runt hela tårtorna. Den här dagen som jag bakade dessa, var nog den varmaste på hela sommaren. Jag fick INTE till spritsningen runt om. Den bara rann ner och även fast jag kylde, spritsade lite och in i kylen, så gick det inte! Nej jag fick ringa bruden (som satt och fixade naglarna) och rådfråga hur vi skulle göra. Vi kom fram till släta kanter, och det blev ju fint det med. Men det är alltid jobbigt när det inte blir som man tänkt. SPECIELLT när det är bröllopstårtor det handlar om. Lyckligtvis blev brudparet nöjda i alla fall. Jag gjorde tårtorna hemma hos brudens mamma och hade så klart glömt min kamera hemma. Så jag bjuder på två tråkiga bilder tagna med mobilkamera. 




Tårtorna
Ljusa bottnar
Lemoncurdgrädde
Hallonmousse
Creamcheesefrosting
Ätbara pärlor



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar