lördag 7 september 2013

Doptårtor

Jag har precis kommit hem från ett barnklädesparty (gjorde av med alldeles för mycket pengar) så jag passar på att slänga iväg ett blogginlägg. Det finns ju inte så mycket tid till den nu för tiden, så det är bra att passa på när tiden finns. Alla sover, bara jag, datorn och en godispåse. Lyx på hög nivå! 

Idag döptes en liten flicka vid namn Julia och jag fick äran att göra hennes doptårtor. Julias föräldrar hade sina önskemål och tillsammans kom vi fram till detta resultat. Rosa och grönt är ju underbart tillsammans och på vita tårtor blev det helt perfekt enligt mig :-). Två olika smaker på tårtorna och lite olika dekorationer. Jag har nyligen köpt nya bokstäver som jag invigde idag och jag tyckte de passade jättebra till vimplarna. Dessa bokstäver kommer jag använda mig mycket av. Jag tycker mycket om tryckbokstäver, enkelt och fint! 








Tårtorna
Chokladbottnar 
Hallonmousse
Mörk chokladfluff
Chokladsmörkräm
Lock av marsipan

Ljusa bottnar
Glasskräm
Tobleronefluff
Vaniljsmörkräm
Lock av marsipan

Dekorationer i sockerpasta och gumpaste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar