torsdag 13 november 2014

Prinsessor

För ett par helger sedan fyllde vår närmsta granne och Almas kompis Ronja 5 år. Hon ville ha en tårta med Disneyprinsessor. Egentligen brukar jag alltid säga ifrån mig tårtbeställningar när det gäller just några specifika människor tårtan ska dekoreras med. Jag får sådan fruktansvärd prestationsångest och kan liksom inte bli nöjd hur jag än ändrar och fixar. Men, den här gången gjorde jag ett undantag.Jag  bestämde mig för att göra min egen Törnrosa och min egen Ariel. Det är ju faktiskt sagor som har tolkats på hundra olika sätt och inte enbart genom Disney. Så så här blev mitt resultat. Tyvärr glömde jag, av någon konstig anledning, att fota dem innan de hämtades. Väldigt dumt, men jag fick en varsin bild på tårtorna iaf, så jag kan komma ihåg hur de såg ut. 



Tårtorna
Ljusa bottnar
Hallonmousse (Törnrosa)
Jordgubbsmousse (Ariel)
Glasskräm
Lock av marsipan
Dekorationer i gumpaste och sugarpaste 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar