fredag 31 oktober 2014

Dessertbord till Halloween

Så nu var årets Halloweenfest över. Barnen har haft hur kul som helst och fikat blev supergott. Det är ju så roligt att sätta ihop dessertbord. Jag lägger inte direkt ner så mycket tid på dekorationen till dessertborden jag gör, men det behövs så lite för att det ska se fint ut tycker jag. Jag skulle ha gjort en melonhjärna också, men jag hann inte. Tiden räckte som vanligt inte till, så något fick jag lov att strunta i. Jag kanske provar att göra den imorgon till efterrätt istället. Tårtan jag gjorde, får ett egen inlägg. 

Bordet i sin helhet

Gravplatser
 (chokladmousse, oreokross och ett fingermariekex)

Jordgubbsspöken, de här gjorda av Alma

Cookiespindlar

Marshmallowsmonster gjorda av Lovis och Alma 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar