fredag 2 maj 2014

Guld

På påskdagen var Tobias familj här och grillade och jag passade på att göra en liten tårta till dess också. Jag har tänkt länge att jag ska göra en med gulddetaljer. Det här receptet har jag också tagit från sockerus. Verkligen jättegod. Jag har alltid köpt lemoncurd för att jag tycker att den är så god, men efter att jag för första gången gjort lemoncurd själv, kommer jag nog aldrig köpa färdig igen. Helt gudomligt gott!! Däremot kunde jag inte bestämma mig HUR jag skulle dekorera tårtan. Så här kommer en hel hög med bilder med olika förslag. Det slutade med att jag bjöd på tårtan längst ner, men jag tyckte alla var fina. 













Tårtan
Regnbågsbottnar
Lemoncurd med vanilj
Riven marsipan
Smörkräm med lemoncurd
Bollar i marsipan
Blommor i gumpaste 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar